Bibliographic Metadata

Title
Vertriebsgesellschaften und Verluste
Additional Titles
sales companies and losses
AuthorBracha-Kühn, Margot
Thesis advisorKerstinger, Eva-Maria
Published2012
Date of SubmissionMay 2012
LanguageGerman
Document typeBachelor Thesis
Keywords (DE)Aggressive Preispolitik / Angemessenheit / Benchmarking / Cherry picking / Dokumentation / Entrepreneur / Externe Vergleichswerte / Fremdverhaltenskonformität / Gesamtgewinn / Geschäftsleiter / Geschäftsfallbezogen / Geschäftsvorfall / Gewinnchancen / Gewinnerzielungspflicht / Interne Vergleichswerte / Low-Risk-Distributor / Niedrigsteuerländer / Planzahlen / Primärer Entscheidungsträger / Residualgewinn / Routineunternehmen / Steueroptimierung / Strategieträger / Tax Efficient Principal / Tested Party / Traditional transaction methods / Transactional profit methods / Transaktionsbezogenheit / Unternehmenscharakterisierung / Unternehmerische Wahlfreiheit / Vergleichbarkeitsfaktoren / Verlustphase / Verlustpotential / Verlustrisiken / Verrechnungspreissysteme / Vergleichbarkeit / Wertschöpfungskette / Wirtschaftlicher Gehalt
Keywords (EN)aggressive pricing policy / adequacy / benchmarking / cherry picking / documentation / entrepreneur / external benchmarks / “arm´s length conformity“ / total profit / business manager / transaction-related / transaction / profit chances / the obligation to obtain a profit / internal benchmarks / low-risk-distributor / low-tax countries / target figures / the primary decisionmakers / residual profit / routine corporation / tax optimization / support strategy / principal tax efficient / tested party / traditional transaction methods / transactional profit methods / transaction relatedness / corporate characterization / entrepreneurial freedom of choice / comparability factors / period of loss / potential for loss / risk of loss / transfer pricing systems / comparability / value chain / economic substance
Restriction-Information
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Classification
Abstract (German)

Diese Arbeit beschäftigt sich mit der Problematik von Verlusten bei Vertriebsgesellschaften. Einleitend erfolgt eine intensive Auseinandersetzung mit dem Strategieträgerkonzept. Es wird ein Überblick über die Formen der Vertriebsgesellschaften gegeben und die verschiedenen Verrechnungspreismethoden werden beschrieben. Große Bedeutung hat die Verlustsituation im Vertrieb, mit den verschiedenen Verlustentstehungsmöglichkeiten. Ausführungen über die innerstaatliche Verrechnungspreisdokumentation mit einem Blick auf die EU schließen die Arbeit ab.

Abstract (English)

This thesis deals with the issue of losses in distribution companies Firstly, the supporting strategy plan is closely investigated. An overview of different forms of distribution companies is given and various transfer pricing methods are described. Special attention is given to loss-making in sales and the different reasons for these losses. Finally, the thesis describes domestic transfer pricing documentation by taking into consideration the situation in the EU.

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