Bibliographic Metadata

Title
Miteinander Lernen – eine Reflexion. Qualitätsmerkmale in der verpflichtenden Beratung
Additional Titles
Miteinander Lernen - a reflection. Quality standards in mandatory counselling
AuthorPoiger, Christine
Thesis advisorFröschl, Elfriede
Published2014
Date of SubmissionNovember 2014
LanguageGerman
Document typeBachelor Thesis
Keywords (DE)verpflichtende Beratung / Migration / interkulturelle Kommunikation
Keywords (EN)mandatory counselling / migration / cross-cultural communication
Restriction-Information
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Classification
Abstract (German)

Diese Arbeit beschäftigt sich mit Qualitätskriterien einer verpflichtenden Beratung aus der

Sicht der KlientInnen. Im Verein „Miteinander Lernen“ arbeitet ein multiprofessionelles Team

und bietet neben Kinder- und Lernbetreuung, Kurse für Erwachsene, Psychotherapie und

Beratung sowohl im freiwilligen als auch im verpflichtenden Kontext an. Der Fokus liegt auf

KlientInnen mit türkischem Migrationshintergrund. Die Beratungen werden sowohl auf

Deutsch und Englisch als auch auf Türkisch angeboten. Konkret geht es um MigrantInnen,

die vom Amt für Jugend und Familie oder dem Gericht an den Verein „Miteinander Lernen“

verwiesen werden.

Abstract (English)

This research paper deals with factors of success in mandatory counselling. A

multiprofessional team works in the organization “Miteinander Lernen” and offers childcare

and extracurricular tutoring as well as courses for adults, psychotherapy and voluntary and

mandatory counselling. The organization’s main interest lies in supporting people with

Turkish migration background. Counselling is offered in German and English as well as in

Turkish. The focus is on people with migration background, who were sent to the

organization “Miteinander Lernen” by the youth welfare office or the court.

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