Bibliographic Metadata

Title
Berufsmotive der Studierenden im Jahrgang RT16 und RT17 im Studiengang Radiologietechnologie des FH Campus Wien
Additional Titles
Job motives of the students in the age groups RT16 and RT17 in the study course of radiotechnology on the FH Campus Vienna
AuthorPressler, Melanie
Thesis advisorSchwarzmüller-Erber, Gabriele
Published2015
Date of SubmissionJanuary 2015
LanguageGerman
Document typeBachelor Thesis
Keywords (DE)Motivation / Berufsmotive / Berufswahl / Berufsbild der Radiologietechnologen/ Radiologietechnologinnen / Berufsmotive Ärzte/ Ärztinnen / Berufsmotive Krankenpfleger/ Krankenpflegerinnen / Statistik
Keywords (EN)Motivation / Job motives / Career choice / Jobdiscription of a radiotechnologist / Job motives of a physician / Job motives of a nurse / Statistics
Restriction-Information
 _
Classification
Abstract (German)

Diese Arbeit beschäftigt sich mit den Berufsmotiven von Radiologietechnologiestudierenden des FH Campus Wien. Für die Erhebung der Motive wurde ein Fragebogen an die Jahrgänge RT16 und RT17 ausgeteilt. Die Auswertung fand mit Hilfe des Statistikprogramms SPSS 22 statt, Grafiken wurden außerdem mit dem Kalkulationsprogramm Excel 2007 erarbeitet. Als Hauptmotivatoren stellen sich gute Chancen am Arbeitsmarkt, Interesse an der Medizin, Vielseitigkeit des Berufs, abwechslungsreiche Tätigkeit, selbstständiges und eigenverantwortliches Arbeiten heraus. Daher zeigt sich, dass die Studierenden einen Beruf wählen, welcher einen sicheren Arbeitsplatz liefert und ihren Fähigkeiten und Interessen entspricht.

Abstract (English)

This dissertation discusses the job motives of radiotechnologystudents of the FH Campus Vienna. To ascertain the motives a questionsheet has been handed to the age groups of RT16 and RT17. The evaluation was executed with the SPSS 22 statisticsprogramm, some graphics were created with the calculation software Excel 2007. The main motivators are good chances in the job market, interest in the medical sector, diversity in performing the job, variety of tasks, and independant work. As a result, it can be seen that the students choose a job, which provides a safe workplace and matches their talents and interests.

Stats
The PDF-Document has been downloaded 0 times.