Bibliographic Metadata

Title
Motive der Studierenden für das Studium der Radiologietechnologie in Österreich : Regionale Auswertung
Additional Titles
Analysis of Austrian student's motifs for pursuing a career in Radiologic Technology Regional evaluation
AuthorGabor, Gabriella
Thesis advisorSchwarzmüller-Erber, Gabriele
Published2015
Date of SubmissionJune 2015
LanguageGerman
Document typeBachelor Thesis
Keywords (DE)„extrinsische Motivation“ / „Studienfachwahl“ / „soziale Herkunft und Bildung“ / „soziales Umfeld“
Keywords (EN)"extrinsic motivation" / "social background" / "social environment"
Restriction-Information
 _
Classification
Abstract (German)

Die hier vorliegende Arbeit befasst sich mit den Studienwahlmotiven, der Informationsgewinnung, sowie schwerpunktmäßig dem sozialen Umfeld österreichischer Radiologietechnologiestudierender. Herangezogen wurden Daten aus Befragungen Erstsemestriger des Radiologietechnologiestudiums RT17 an den Fachhochschulen Oberösterreich, Tirol und Salzburg, sowie bereits ausgewertete Daten derselben Befragung aus Kärnten und der Steiermark. Die regionale Auswertung liefert Einblicke in das Informationsverhalten, sowie Studienwahlmotive der österreichischen RT-Studierenden und zeigt die soziale Zusammensetzung des Studiengangs.

Abstract (English)

This thesis examines Austrian radiological technology student’s modes of information acquisition and the motifs for choosing their field of studies. Furthermore, the focus was extended to the enrollee’s social environment and its impact on their choice of profession. To achieve this, the occupation and education of their friends and family were examined and compared to results of similar studies. The participants in this study were all first semester students of Radiological Technology in the class of RT17 in the federal provinces of Upper Austria, Tyrol, Salzburg, Carinthia and Styria. The regional analysis grants insight into the differences in information acquisition, the enrollee’s motifs for their choice of profession and eventually shows the social composition of the student body in this degree course.

Stats
The PDF-Document has been downloaded 0 times.