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Title
Der Einsatz von Online-Marketing in Wiener Ein-Person-Unternehmen und Kleinstunternehmen
Additional Titles
The Application of Online Marketing in Viennese Single-Person Enterprises and Micro-Enterprises
AuthorKolarova, Eva
Thesis advisorHeider, Wolfgang
Published2018
Date of SubmissionJanuary 2018
LanguageGerman
Document typeBachelor Thesis
Keywords (DE)Marketing / Online-Marketing / Internet-Marketing / Werbung / Suchmaschinen / Social Media / Facebook / Google / Wiener Unternehmen / EPU / KMU / Kleinstunternehmen
Keywords (EN)marketing / online marketing / digital marketing / advertisement / search engine / social media / Facebook / Google / Viennese enterprises / single-person enterprises / micro-enterprises
Restriction-Information
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Classification
Abstract (German)

Diese Arbeit beinhaltet eine Zusammenfassung von Informationen über das Online-Marketing und ihr Ziel ist, die Möglichkeiten von Online-Marketing zu erörtern und deren Einsatz bei Unternehmen zu untersuchen.

Das theoretische Teil stellt das Online-Marketing dar und beschreibt seine wichtigen Instrumente.

Im praktischen Teil werden 20 Wiener Ein-Person-Unternehmen und Kleinstunternehmen nach ihrer Präsenz im Internet sowie nach ihrem Einsatz der Marketingmethoden im Internet befragt. Die Ergebnisse dieser Umfrage werden analysiert und ausgewertet.

Die wichtigsten Erkenntnisse sind, dass das Internet das wichtigste Werbungskanal ist und 80% der befragten Unternehmen im Internet präsent sind. Die häufigsten Marketing-Instrumente sind Webseite und Social Media, von denen ist Facebook am meisten verbreitet. Es wurde eine Korrelation zwischen dem Einsatz des Online-Marketings und geographischer Entfernung der potenziellen Kunden nachgewiesen.

Abstract (English)

This thesis contains information about online marketing and its target its to discuss the potential of online marketing and to survey its application in enterprises.

The theoretical part presents the online marketing and describes its important instruments.

There is a survey of 20 Viennese single-person enterprises and micro-enterprises in the practical part which examines their online presence and their usages of the Internet marketing. The results of the survey are analysed and evaluated.

The most important findings are that the Internet is the most important advertisement channel and 80% of the examined enterprises use it. The most important marketing instruments are websites and social media, the most widely used of them is Facebook. There is a proved correlation between the application of the online marketing and the geographical distance of potentional customers.

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