Bibliographic Metadata

Title
Ich? Du? Oder doch wir? : Erziehung- und Bildungspartner*innenschaft: Ideal, Stolperstein oder Bereicherung für Pädagoge*innen und Eltern im elementaren Bildungsfeld.
Additional Titles
I? You? Or Us? Partnership in upbringing and education: Ideal, stumbling block or enrichment for pedagogues and parents in elementary education.
AuthorSchöndorfer, Astrid
Thesis advisorFürstaller, Maria
Published2018
Date of SubmissionFebruary 2018
LanguageGerman
Document typeBachelor Thesis
Keywords (DE)Elternarbeit / Erziehung- und Bildungspartner*innenschaft / Erwartungen / Elementarpädagogik
Keywords (EN)Parental Work / Partnership in upbringing and education / Expectations / Elementary Education
Restriction-Information
 _
Classification
Abstract (German)

Diese Arbeit beschäftigt sich mit der Frage wie Erwartungen der Eltern und der Pädagog*innen die Zusammenarbeit beeinflussen. Zur Zusammenarbeit mit Eltern liegen kaum empirische Untersuchungen vor. Die Literatur beschäftigt sich vorrangig mit den Erwartungen der Eltern. Der mögliche Einfluss der Erwartungen auf die Zusammenarbeit von Eltern und Pädagog*innen, wurde mit einer empirischen Untersuchung erforscht. Mit Hilfe der tiefenhermeneutischen Textanalyse werden Sinngehalte der Interviews analysiert, um davon Konsequenzen für das elementare Handlungsfeld zu generieren.

Abstract (English)

This thesis deals with the question of how the cooperation between parents and pedagogues is influenced by their expectations. So far, hardly any empirical research is available on this topic. The current literature deals primarily with the expectations of parents. This work explores the influence of expectations on the collaboration between pedagogues and parents with an empirical study. Deep hermeneutical text analysis of the interviews was used to investigate the implications in the elementary field.

Stats
The PDF-Document has been downloaded 0 times.