Bibliographic Metadata

Title
„Kindliche Sexualität“ – eine kritische Auseinandersetzung mit Interpretationen aus Erwachsenensicht und deren Bedeutung für die Soziale Arbeit
Additional Titles
„Children’s sexuality“– a critical discussion with interpretations from adult’s view and their meaning for social work
AuthorReitbauer, Teresa
Thesis advisorWeidinger, Bettina
Published2018
Date of SubmissionMarch 2018
LanguageGerman
Document typeBachelor Thesis
Keywords (DE)kindliche Sexualität / erwachsene Sexualität / Sexualität / Sexualpädagogik / Sexualerziehung
Keywords (EN)children's sexuality / sexuality / sexual pedagogy / sexual education
Restriction-Information
 _
Classification
Abstract (German)

Diese Arbeit beschäftigt sich mit der Forschungsfrage, wie kindliche Sexualität und Sexualerziehung aus Erwachsenensicht interpretiert werden können.

Es gibt eine Vielzahl an vorhandenen Theorien und Modellen bezüglich des Themas „kindliche Sexualität“ aus verschiedenen Blickwinkeln und historischen Zeitpunkten. Diese Interpretationen prägen das sexualpädagogische Wirken sowie die damit verbundene Sexualerziehung jeder einzelnen Person, die in der Sozialen Arbeit tätig ist.

In vorliegender Arbeit werden unterschiedliche Ausführungen des Themas „kindliche Sexualität“ näher erläutert und gegenübergestellt, um eine Übersicht von Ansätzen und Thesen bezüglich kindlicher Sexualität zu schaffen. Des Weiteren wird auf die Bedeutung von Sexualpädagogik und Sexualerziehung in der Sozialen Arbeit näher eingegangen.

Abstract (English)

This academic paper deals with the question „How can children’s sexuality and sexual education be interpreted from an adult point of view?“. There is a huge number of available theories and models dealing with the topic of „children’s sexuality“ from different perspectives and historical context. These interpretations shape the work of sexual pedagogy and by that the sexual education of every individual engaged in social work.

In this academic paper different explanations of children’s sexuality will be examined and compared in ordert o achieve a general overview oft he appriaches and theses about children’s sexuality, Furthermore the meaning of sexual pedagogy and sexual education in social work will be commented on.

Stats
The PDF-Document has been downloaded 0 times.