Bibliographic Metadata

Title
Assessment of Motor and Process Skills versus Model of Human Occupation Screening Tool: Ein Scoping Review
Additional Titles
Assessment of Motor and Process Skills versus Model of Human Occupation Screening Tool: A Scoping Review
AuthorBerghuber, Anna
Thesis advisorAugust-Feicht, Hermine
Published2018
Date of SubmissionOctober 2018
LanguageGerman
Document typeBachelor Thesis
Keywords (DE)Ergotherapie / Assessment of Motor and Process Skills (AMPS) / Model of Human and Process Skills Screening Tool (MOHOST) / Vergleich / Befundungsinstrumente
Keywords (EN)Occupational Therapy / Assessment of Motor and Process Skills (AMPS) / Model of Human Occupation Screening Tool (MOHOST) / Comparison / Assessment
Restriction-Information
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Classification
Abstract (German)

Einleitung: Das aktuelle Paradigma der Ergotherapie besagt, dass der Fokus auf dem Wohlbefinden bei Betätigungen liegen sollte. Um das zu unterstützen, ist es notwendig diesen Fokus in den ergotherapeutischen Prozess einzubauen. Ein Teil davon sind betätigungsorientierte Assessments.

Ziel: Das Ziel dieser Arbeit ist, Gemeinsamkeiten und Unterschiede von zwei betätigungsorientierten Assessments (Assessment of Motor and Process Skills; Model of Human Occupation Screening Tool) aufzuzeigen.

Methodik: Als Methodik wurde ein Scoping Review gewählt, um die vorhandene Literatur beider Assessments zusammenzufassen und um eine Entscheidungshilfe für ErgotherapeutInnen in der Praxis zu sein. Die Recherche wurde in folgenden Datenbanken durchgeführt: Academic Search Elite, CINHAL und Cochrane Library. Es wurden die Handbücher der Assessments und 29 Publikationen inkludiert.

Ergebnisse: Auch wenn beide Assessments auf dem Model of Human Occupation basieren, lassen sich Gemeinsamkeiten, aber auch Unterschiede erkennen. Beide Assessments lassen sich in mehreren diagnostischen Bereich durchführen, wobei nur das Assessment of Motor and Process Skills Evidenzen zur Anwendung in der Pädiatrie aufweist.

Conclusio: Die Assessments weisen wichtig Unterschiede, aber auch Gemeinsamkeiten auf, die wichtig für die Anwendung in der Praxis sind. Relevant für die Entscheidung zwischen den beiden ist, ob die Performanz oder Partizipation der KlientInnen evaluiert werden soll.

Abstract (English)

Background: The current paradigm of occupational therapy means, that the focus should be the well-being in occupation. To support that theory, it is necessary to focus on occupation in the whole process of occupational therapy. One part of this are occupation-focused assessments.

Aim: This piece of work should give an overview of the commonalities and the distinctions of two occupation-focused assessments (Assessment of Motor and Process Skills; Model of Human Occupation Screening Tool).

Methods: The chosen method of this bachelor thesis is a Scoping Review to summarize all relevant literature and to be a decision aid for occupational therapists. This Scoping Review contains the manuals of the assessments and 29 publications.

Results: Both assessments were based on the concept of the Model of Human Occupation, despite there are several distinctions. The Assessment of Motor and Process Skills and the Model of Human Occupation Screening Tool can be used in a number of diagnostic subgroups. Only the Assessment of Motor and Process Skills can be used in pediatrics.

Conclusions: The assessments show distinctions and commonalities, that are relevant for the occupational practice. Essential for the decision is what the occupational therapists want to evaluate: occupational performance or occupational participation.